Hyvä arki -hanke
HYVÄ ARKI (2022-2024) on STEA:n rahoittama kolmivuotinen hanke, jossa yläkoululaisten hyvinvointitaitoja tuetaan hyväksyntä- ja arvopohjaisia menetelmiä hyödyntämällä. Hankkeen kehitystyötä toteuttavat …
HYVÄ ARKI (2022-2024) on STEA:n rahoittama kolmivuotinen hanke, jossa yläkoululaisten hyvinvointitaitoja tuetaan hyväksyntä- ja arvopohjaisia menetelmiä hyödyntämällä. Hankkeen kehitystyötä toteuttavat …
Vaasan ja Mustasaaren suomenkielisissä kouluissa vierailee taikuri ja vatsastapuhuja Taika-Petteri. Petteri Hakanen tutustuttaa oppilaita hyväksyntä- ja arvopohjaisiin hyvinvointitaitoihin yhdessä Jakke …
Taika-Petteri ja Jakke Jääkarhu koulukiertueella Lue lisää »
Uusi Magis-peli 1.-3. -luokkalaisille on pian valmis! Syksyn aikana 12 luokkaa Vaasan ja Mustasaaren suomen- ja ruotsinkielisistä kouluista osallistuu pelin …
MAGIS-PELI ja Oma juttu -ryhmämalli ovat Vaasassa kehitettyjä, oppilaiden hyvinvointia lisääviä työkaluja, joita alakoulujen opettajat ja oppilashuolto voivat käyttää tunne- …
Maaliskuussa käynnistyi 1.-3. -luokkalaisten Oma juttu -ryhmämallin tutkimus viidessä Vaasan alakoulussa ja yhdessä Mustasaaren alakoulussa. Ryhmien käytännön toteutuksesta ja ohjaamisesta vastaavat hankkeen työntekijät.
Hankkeen kolmas ja viimeinen toimintavuosi on käynnistynyt. Alkuvuodesta leimahtanut koronapandemia ja siihen liittyvät rajoitukset ovat jälleen aiheuttaneet lisätyötä kouluille. Oma …
AJANKOHTAISTA. Viime vuoden mittaan olemme saaneet erilaisia ongelmaraportteja peliin liittyen ja niitä on korjailtu syksyn aikana uusissa päivityksissä. Jotkin kohdat …
AJANKOHTAISTA. Magis webinaarit järjestetään 28.1.2022 klo 8.15-9.00 ja 13.15-14.00. Maaginen seikkailu -mobiilipeli on kehitetty 4.-6. -luokkalaisille luokkatasolla pelattavaksi. Peli on …
Oma juttu on Jyväskylän yliopiston psykologian laitoksen ja Mieli Pohjanmaan mielenterveys ry:n kehittämä hyväksyntä- ja arvopohjaiseen lähestymistapaan perustuva kuuden tapaamisen …
Tervetuloa mukaan joko klo 8.15-9.00 tai 13.15-14.00. Webinaarissa esitellään Magis-pelin sisältöä, käyttöönottoa sekä teoreettista viitekehystä, hyväksyntä- ja arvopohjaista lähestymistapaa. Peli …