Magis – Maaginen seikkailu: kehitystiivistelmä

AJANKOHTAISTA. Viime vuoden mittaan olemme saaneet erilaisia ongelmaraportteja peliin liittyen ja niitä on korjailtu syksyn aikana uusissa päivityksissä. Jotkin kohdat pelissä, kuten Taikasaaren pulmat, riimun ehdotus Peikolle, sekä taikasokkelo, on koettu hieman liian haastaviksi ja niitä on muokattu sopivammiksi.

Pelin päiväkirja, josta pelaajat voivat saada vinkkejä koko pelin ajan, usein ohitetaan tai sitä ei huomata, joten sen avaavalle napille on lisätty pieni visuaalinen efekti, joka toivottavasti tekee siitä helpommin huomattavan. Lukuvalinnan kautta kun pelaa, luvun loppuun pääsystä on tehty selkeämpi jotta pelaaja varmasti tietää että on päässyt luvun loppuun asti.

Pelin asetusnäkymä on lisätty päävalikkoon, jotta esimerkiksi ääni- sekä grafiikka-asetuksia voi muokata heti kun peli avataan. Lisäksi asetusvalintojen tallennuslogiikkaa on muokattu niin, että jos samalla laitteella pelaa myöhemmin, sen pitäisi muistaa asetusvalinnat seuraavallakin kerralla.

Jotkin pelaajista ovat kokeneet tietokoneella pelaamisen hankalaksi näppäimistöä käyttäen ja asetuksien kautta sitä ei ole aina kaikki huomanneet vaihtaa, joten ratkaisuksi pelin aloitukseen on lisätty ohjaustyypin valintanäkymä, josta haluamansa tyypin voi valita heti pelin aluksi.

4. luvun Keijun tehtävän tekstejä on muokattu ruotsiksi sekä englanniksi, jotta ne olisivat lähempänä tarkoitettua alkuperäistä versiota.

3. luvun lopussa oli ilmennyt logiikkaongelma, joka tarkoitti sitä että tietyn tapahtumaketjun päätteeksi lukua ei voinut pelata loppuun asti ja harmillisesti tämä ongelma toistui monelle pelaajalle. Tämä ongelma on nyt korjattu ja kaikki hahmot ilmestyvät nyt silloin ja sinne kuin pitääkin.

Seuraamme edelleen pelaajilta tulevaa palautetta ja teemme tarvittavia muutoksia peliin tämänkin vuoden aikana, kiitos kaikille palautetta antaneille!

Jani Elojoki
Pelisuunnittelija

Lue Pelikokemuksia Länsimetsän koululta: Magee Magis!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.